på foto är Lena Wrinell, Catharina Nilson,Anne Carlsson, Peter Warström och Meta Davidsson

Reumatikerföreningen firade 40 årsjubileum.

Reumatikerföreningen firade inför 100 personer 40 årsjubileum den12 oktober 2013 i Kristinasalen, Stadshotellet Kristinehamn.

Ordförande Peter Warström hälsade Reumatikerförbundets ordförande Anne Carlsson, Reumatikerdistriktet Värmlands ordförande Catharina Nilson, representant från Kristinehamns Handikappsråd Carin A Lind, andra gäster och medlemmar varmt välkomna och önskade en trevlig kväll.

Föreningen bildades för 40 år sedan, Elsy Eriksson var initiativtagare och verkade som ordförande i föreningen i många år.

Meta Davidsson återberättade om föreningens verksamhet som har varit traditionell under åren. Reumatikerföreningen viste redan tidigt hur viktigt det var att röra på kroppen och träna regelbundet. Under alla år har det funnits gymnastikgrupper att delta i och nu har föreningen återigen en senior Qigongledare  i Biyun metoden.

I föreningen utgår vi från de mänskliga rättigheterna. När vi möter medlemmar och andra i vår omvärld gör vi det med övertygelse om att alla människor ska ha lika värde.

Reumatikerförbundets vision är: Ett bra liv för alla reumatiker och lösningen på reumatismens gåta.

En dag som denna kan Föreningen se tillbaka på 40 aktiva år, till glädje och nytta för våra medlemmar. Vi ser framåt och hoppas på fortsatt livlig verksamhet och att flera engagerar sig i vår förening så att vi kan fortsätta att trivas och ha det bra i Enserudsgården

Det blev en mycket lyckad fest med nöjda gäster. Vi tackar hotellet för en mycket välkomponerad meny och hoppas att det kommer att vara mycket fester i den vackra miljön i framtiden.

För musiken svarade Arenström och Wahlgren, det var även ett gästspel av Seppo Asikainen från Radiosynfonikerna. Hillevie Jansson fick även deltagarna med sig i en trevlig dans för att stela kroppar skulle rätas ut efter en stunds sittande.

En del tal och gåvor överlämnades framförallt till Reumatikerfonden av bla Distriktsordförande Catharina Nilsson, KHR representant Carin A Lind, Ordförande Göran Andersson från Filipstads Reumatikerförening, Elsie Welin och Vidar Sandell talade från föreningen och Förbundets ordförande Anne Carlsson överlämnade en gåva från Förbundet och tackade för den goda maten och önskade lycka till i framtiden till vår livaktiga förening.

Gåvor till Reumatikerfonden och hälsningar har även inkommit från många andra föreningar.

Mätta och nöjda lämnade gästerna festen och traskade hem genom staden och Reumatikerföreningen tackar för gåvor och lyckönskningar.

Skrivet av Meta Davidsson.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!